Sevdiğiniz Rapçileri unutun, çünkü hepsi öldü

Günümüzün en büyük hastalıkları hızla yayılıyor : Hipsterlar ve Indie müzik.

 Türkçe Rap tarihine bakarsak her zaman, sert sözler içeren mp4 videolar veya ruh katılarak yapılmış kaliteli işler görürüz, kısa bir döneme kadar tabi, artık bunların hiç biri yok.



 Farazi ve Kayra, endüstriyel adları ile Farazi v Kayra, Sarhoş Palavraları ve Nahoş Nidalar albümüyle bir araya gelmişti bu ikili, "oha ulan bu ne ?" dediğimiz ilk albümdü, storytelling'in yıllar sonra bile hatırlanacak bir albümüydü, bizim dönemi parçaladı adeta, müthiş bir uyumu vardı bu ekürilerin beat'ler sadece kayra tarafından okunsa bu kadar hoş olabilirdi, bu düşünceyi destekleyen şekilde, Farazi'nin instrumental albümünün esamesi dahi okunmadı, sahi aranızda Farazi'nin kariyerini bilen var mı ? ben şahsen bu arkadaşı ondan önce hiç duymamıştım.

 Kendisi Hiphoplife'ın eski kadrosunda bir forum editörüydü, o zamanlar Hiphoplife forumları her şey demekti, şu an tanıdığınız tüm MC'ler oradaydı müthiş bir cennetti o forum, sonra yönetim içindeki ayrışmazlıklar database'i başka kollara yolladı, forum şu an onun elinde. umarım bir gün bizlerle paylaşır. Neyse.

 Sorgu, 2006 yılında çıkan Dramelodi Project - Dram ve Melodi ile duyduk onu, şahsen bu arkadaşı pek dinlemedim, müziğinin hiç bir zaman bir karakteri yoktu, bir dönem endüstrinin başındakilerle kankalığı sıkılaştırınca dönemin popülerlerine atarlı giderli bir parça yapmıştı üstü kapalı (bkz. Burdayım) herkes parçayı anlamıştı da sonra parça bir anda yokoldu, şimdi youtube'da hala bulabiliyor. 

 Da Poet, diğerleri gibi bir uzunca anlatım yapmayacağım, eğer en yetenekliniz kim derlerse usulca onu gösteririz, Safkan Straight Hiphop'ta kalsa yıllar sonra efsane, kült olarak anılacak biriydi o

 Fotoğrafta gördüklerinizin önemli etiketleri bunlar, üstüne kelam edeceklerim yani. Hiphop'ta bir yerlere gelenler ve gelmemesine rağmen gelmiş gibi yapanlar.

 Bizler farklıyız düsturu ile yola çıkan bir ekip olan 90BPM, herkeste başta "oha allstar league" düşüncesi yaratmıştı çevremde, fakat ilk şarkılarla beraber ortaya çıkan şey herkesi yıkıp geçti

 90BPM, yüzyüzeyken konuşuruz akımının "biz de buradan pasta yemeliyiz" haliydi, gerçekten bir potaya konulamayacak bir proje, birbiriyle alakasız verse'lerin genel olarak hep chill altyapılara okunma hali, M4NM ruhuyla hareket etmeye çalışmak fakat fazla istanbullu olmak, 90BPM ile yapabileceğim tek tespit bu

 Farklı olmak için çok sıradan MCler.

90BPM'den hala eski hareketleri bekleyenler var, albümler projeler vesaire. Onlar bunu istemiyor ve her hareketlerinden belli, sadece hunharca pasta yemek istiyorlar, endüstrinin başı HHL'a yakın olmaları sebebiyle sanki "cidden iyiymiş" gibi hareket etmeleri de başka bir alaka tabi ki.

 Son söze gelirken, 90BPM bu arkadaşların kariyerlerine atılmış en saçma yaradır, Da Poet'i uzun bir süre bu saçma sapan tripleri ve bu yukarıdaki fotoğrafıyla hatırlayacağım mesela ben, zira kendi duruşlarını öyle öldürdüler ki son yıllarda, artık bu insanların "müzik yapmak istemiyorum ama yıllarımı buna verdim napiyim yani" diye düşünüp hareket ettiğini hissetmeye başladım

 eski mc'leri unutun çocuklar, artık arada menajerler var.


5 ay sonra gelen edit : Yazıdaki çoğu kelimeyi ifade ediş biçimimi doğru bulmuyorum. Fikirlerim hala aynı şekilde olsa da yazıdaki çoğu noktanın ifade tarzını fazla ön yargılı ve sert olduğunu kabul etmem gerekiyor. 90BPM'i hala takip ediyorum ve görüşlerim hala aynı kalmakla beraber, bu yazıdaki hataları tekrar yapmamak için bu notu buraya bırakıyorum